خانه‌ها در آینده - استفاده

قسمت دوم: کپسول‌ها 
در این بیش از پنجاه شصت سال اخیر شیوه استفاده بشر از خانه و کاشانه‌اش تغییر نکرده است، فقط خانه‌ها به مرور کوچکتر و به آپارتمان‌های قوطی کبریتی تغییر شکل داده‌اند.

آنچه فردا را از امروز متمایز می‌سازد، استفاده بهینه از جا و مکان و برنامه‌ریزی برای تامین نیازهای بشر بر اساس آخرین داده‌های پزشکی و مطالعات علمی  خواهد بود.

پس از سالها مطالعه بر روی نیازهای انسان‌ها در استفاده از خانه و کاشانه، محیط مناسب، فضای لازم، نور، صدا، هوا، آب ...، دانشمندان برنامه‌ریزی جدیدی را برای ساختن شهرهای جدید ارائه می‌دهند.

در آینده برای هر فرد کپسولی رایگان در اندازه تابوت اختصاص داده خواهد شد. افراد برای تنها بودن، خوابیدن، استراحت کردن، درمان، آگاهی از آخرین خبرها، بازی‌های کامپیوتری، ارتباطات مجازی، شستشو و دفع، وارد کپسول‌های خود می‌شوند و می‌توانند به مدت زمان مجازی که بیش از هر چیز به سلامتشان و ویژگی شخص‌شان مربوط است در آن‌جا بمانند.

بخش کوچکی از شهرها در آینده آسایشگاه نام خواهد داشت که در آنجا و بسته به جمعیت شهر چند میلیون از این کپسول‌های افقی وجود دارند.

باقی فضای شهر تا چشم‌کار می‌کند طبیعت سبز و چشمه و رود و دریا و کوه و تپه خواهد بود.

لازم به ذکر است که در آینده نه تنها آب و هوا کنترل شده و استاندارد خواهد بود، بلکه فقط موجودات ریز و درشت بی‌خطر و مفید و ضروری و بهبود یافته زندگی می‌کنند.

انسان‌ها با توجه به نوع شخصیت‌ و ویژگی‌هایشان برای کار کردن، ورزش کردن، غذا خوردن، راه رفتن، تفریح، گفتگو، سکس، و غیره تقسیم و گروه بندی می‌شوند تا هم بازده بهتری داشته باشند هم استرس کمتر و هم شادی و نشاط و انرژی بالاتر!

قسمت اول

هیچ نظری موجود نیست: