خانه‌ها در آینده - مواد لازم

قسمت اول: نخ‌های ساختمانی
در این بیش از پنجاه شصت سال اخیر، با همه پیشرفت‌ها، مواد لازم برای ساخت خانه‌ها و آپارتمان‌ها چندان تغییری نکرده است، مواد اصلی هنوز همان سیمان و ماسه و گچ و آهن هستند و بعد چوب و شیشه و آلومینیم و غیره.

آنچه فردا را از امروز متمایز می‌سازد اختراع و ساخت نوعی نخ است که از فولاد قوی‌تر خواهد بود، نوشتم نخ تا توجه شما به نازکی آن جلب کند، ولی می‌توان آن را ضخیم‌تر نیز ساخت و تجسم کرد.

این نخ‌های ساختمانی هوشمند خواهند داشت، و در عین حال صلابت و استحکام و تحمل وزن بسیار، می‌توان به آسانی و با صدور فرمان‌های الکترونیکی آن‌ها را خم کرد و  شکل‌های لازم را به آن داد.

برای ساخت یک خانه می‌توان با استفاده از این نخ‌ها ابتدا چهارچوب خانه را ساخت.

با توجه به هوشمندی نخ‌های ساختمانی نیازی به جوش دادن یا پیچ و مهره کردن آن‌ها نیست، کافیست نقاط اتصال مشخص شود و فرمان لازم صادر شود.

این نخ‌ها و اتصال آن‌ها در مقابل گرما و سرما و زلزله مقاوم هستند، اما نکته جالب‌تر این است که برای ساختن خانه یا آپارتمان فقط به طراحی و ساخت چارچوب‌ها نیاز است.

پس از ساخت چهارچوب‌ها، با استفاده از جعبه‌ کنترل از راه دور ساختمان، فاصله بین چهارچوب‌ها را نوعی موج یا جو مخصوص پر می‌کند. این موج یا جوها عایق گرما و سرما و رطوبت و صدا هستند و می‌توان به شکل‌ها و رنگ‌های متفاوت ایحادشان کرد.

از آنجا که نخ‌های ساختمانی بسیار محکم هستند و تحمل بالایی دارند، می‌توان یک آپارتمان‌ چند صد طبقه یا مجموعه‌ای از آپارتمان‌ها را بر فراز یک نخ عمودی که از زمین ده‌ها متر فاصله دارد ساخت و از فضای خالی زیر ساختمان‌ها برای تردد انسان‌ها و خودروها استفاده کرد.

قسمت دوم

هیچ نظری موجود نیست: