برادر بزرگ مواظب شماست

مهم‌ترین خبر داغ این اواخر که مربوط به کاسبی ما باشد، افشا شدن جریان شنود موبایل در رده‌های بالای حکومت‌هاست، معلوم شد که برادر بزرگ خواب ندارد و برادر خواهری سرش نمی‌شود.


پیشتر نوشتیم که در آینده‌ای نه چندان دور، تمامی افراد این کره خاکی مجبور خواهند بود تا موبایلی به اندازه دکمه پیراهن را از بدو تولد و توسط عمل جراحی در گوششان همراه داشته باشند، برای کنترل سلامت خودشان و البته برای مدیریت بهینه زمین.
اما حتی امروز نیز چندان دور از ذهن نخواهد بود، که در یک توافق جهانی و با همکاری شرکت‌های بین‌المللی، از طریق دولت‌های محلی اعلام شود که هر فرد باید یک تلفن همراه اختصاصی بجای کارت شناسایی، هر زمان که از خانه خارج می‌شود همراه داشته باشد.

تلفن همراه اختصاصی
این تلفن‌ها اگر چه بسیار ساده و ابتدایی بنظر می‌رسند، اما کارایی بسیاری دارند. با اجباری و عملی شدن «هرفرد، یک موبایل اختصاصی»، پول‌های سنتی و تمامی اوراق بهادار و غیره از مدار خارج می‌شوند.

خرید
افراد می‌توانند بوسیله تلفن همراه، از میزان موجودیشان با خبر شوند، قرض بگیرند، وام دهند، و خرید کنند، در اصل یک تلفن همراه اختصاصی، هم کارت شناسایی است، هم عابر بانک.
برای خرید از یک بقالی، یا یک کشاورز، برای اجاره خانه، خرید وسیله نقلیه، نیازی به دستگاه‌های دیگر نیست، خرید و فروش و پرداخت‌ از تلفن مشتری به تلفن فروشنده به آسانی و با فشار دادن یکی دو دکمه انجام می‌شود.

درمان و بیمه
یک تلفن همراه اختصاصی هم می‌تواند سابقه بیماری و مشخصات او را حفظ و در موقع مراجه به درمانگاه در اختیار پزشکان قرار دهد، و هم می‌تواند به عنوان دفترچه بیمه استفاده شود، نسخه پیامک می‌شود و از همان طریق دارو خریداری می‌شود، و نیازی هم نیست برای تمدید دفترچه یا تقاضای صدور آن کسی از جای خودش حرکت کند، چاره کار فقط پیامک زدن است.

از سوی دیگر، تلفن‌های همراه اختصاصی این کارایی را دارند که در صورتیکه اتفاق ناگواری برای سلامت مالک خط رخ دهد، بطور خودکار تقاضای کمک ارسال کنند.

مدارس، دانشگاه‌ها، ادارات
دیگر نیازی به کاغذبازی نیست، هم وقت تلف نمی‌شود، هم درختی برای تبدیل به کاغذ قطع نمی‌شود.
همه چیز در حافظه تلفن و همزمان در حافظه مدیریت کشور بایگانی می‌شود، نمرات، آمار حضور و غیاب، اضافه کاری و غیره.

مسافرت
تلفن همراه اختصاصی هم گذرنامه است و هم ویزا. در فرودگاه حتی نیازی نیست تلفن‌ از جیب کسی خارج شود، با از کنار میز پرواز مربوطه‌ رد شدن، اطلاعات بطور خودکار رد و بدل خواهند شد.
هنگام سوار شدن مترو یا تاکسی، یا اتوبوس، بطور خودکار اسم و مشخصات آن فرد و مدت زمان استفاده و مبدا و مقصد در بانک اطلاعات آن فرد، آن وسیله، شرکت مربوطه، بانک اطلاعات آن کشور و بانک اطلاعات بین‌الملی حفظ می‌شود و هزینه مربوطه از حساب آن شخص کاسته یا به وی قرض داده می‌شود.

عبور و مرور
در کلیه خیابان‌ها، چهارراه‌ها، کوچه پس کوچه‌ها، مراکز خرید، مراکز اداری، مراکز تفریحی توسط دستگاه‌های نصب شده مرتبط با تلفن‌های اختصاصی، رفت و آمد و مسیر روزانه هر فرد، همراه سرعتش، ضربان قلبش و اطلاعات دیگر ظبط می‌شود تا برنامه ریزی مناسب‌تری برای امور شهری و کشوری و بین‌الملی ایجاد شود.

انتخابات
فرض کنید از رئیس جمهور، یا شهردار منطقه، یا مدیر اداره، یا بقال سرکوچه‌تان یا هر مورد دیگر ناراضی هستید، کافیست نام آن شخص یا مقام یا موضوع را همراه کد ویژه‌ای پیامک کنید، بسته به مورد، و بسته به کافی بودن تعداد شاکیان، برای افراد ذینفع که می‌تواند ساکنان یک محله، کارمندان یک اداره، شهروندان یک شهر یا ناحیه، یا ساکنان یک کشور باشد، دعوت به نظرخواهی عمومی ارسال می‌شود و پس از رای‌گیری در عرض چند دقیقه فرد خطاکار با رای مردم برکنار، یا به موضوع رسیدگی می‌شود.
انتخابات شهری یا کشوری نیز به همین آسانی و سرعت انجام خواهد شد.

امنیت
با استفاده از تلفن همراه اختصاصی امنیت شهروندان بالا خواهد رفت. جمع آوری پیشنهادات و شکایات با توجه به سرعتی که دارند را می‌توان در هر موردی بکار بست: گرانی کالا، جاده نا ایمن، ساختمان غیر استاندارد، فرد مردم آزار، سارق، راننده متخلف، تروریست و غیره.

بعلاوه برای متخلفان و مجرمان با توجه به سایه سنگین برادر بزرگ امکان تخلف یا ارتکاب جرم بدون دستگیر شدن هم‌زمان بسیار غیرممکن خواهد شد، و این به کاهش جرم کمک خواهد کرد.

لازم به ذکر است که با توجه به دستگاه‌های نصب شده در هر کوچه و خیابان و جاده و شهر و روستا، درصورتیکه فردی بدون داشتن تلفن همراه اختصاصی از خانه خارج شود، بلافاصله مراکز مدیریت از مکان و موقعیت او باخبر شده و او را دستگیر و مجازات خواهند کرد.

آمار
داشتن آمارهای دقیق می‌تواند ضریب موفقیت هر برنامه‌ای را افزایش دهد. به کمک تلفن‌های همراه اختصاصی آمارهای بسیاری، با دقت بالا و لحظه به لحظه، در دسترس خواهند بود.

بطور مثال خواهیم دانست چه تعدادی از مردم، با چه سن و سالی و وزن و قد و قامتی در روز و در یک شهر بخصوص و در یک ساعت معین راه می‌روند، چه لباسی می‌پوشند، در کدام خیابان یا مسیر بیشتر تردد دارند.

چه کسانی، مرد یا زن، کودک یا بزرگسال، بیشتر قوانین راهنمایی و رانندگی را زیرپا می‌گذارند، و در چه ساعتی، یا در کدام روز هفته، یا در چه شرایط جوی این تخلفات بیشتر است.

امکانات بیشتر
یک راننده تاکسی و یک مسافر را درنظر بگیرید، که اولی برای یافتن مسافر باید مدتی خیابان‌ها را دور بزند، و دومی باید مدتی بایستد یا به خیابان شلوغ‌تری برود تا تاکسی بیابد، با استفاده از آمارهایی که بر اساس تلفن همراه اختصاصی بدست می‌آید و در مقابل هزینه ناچیزی در اختیار یک شرکت تاکسیرانی قرار می‌گیرد، یک راننده تاکسی با نگاه به مونیتور خودرویش می‌داند، که در کدام خیابان نزدیک به او، مسافری در انتظار اوست.

توزیع کنندگان می‌دانند که کدام محله یا فروشگاه چه میزان کالایی فروش دارند و براین اساس کالای خود را برای آن محل یا فروشگاه ارسال می‌کنند.

والدین، مدیران، شرکت‌ها و غیره با پرداخت هزینه‌های ناچیز می‌توانند بفهمند که در هر لحظه فرزند یا کارمند یا راننده‌شان در کجا هستند.

برادر بزرگ
شکی نیست که هیچکس دوست ندارد کنترل شود، اما اگر این کنترل به نفع افراد باشد و توسط مدیریتی قابل اطمینان انجام شود، چطور؟

هیچ نظری موجود نیست: