آیندۀ تلفن

در فردایی نه چندان دور هر کس در بدو ورود به زندگی صاحب یک تلفن و یک اسم متفاوت از بقیه، متشکل از ده حرف خواهد شد. این اسم همچنان شمارهٔ تلفن آن شخص و شمارۀ پروندۀ وی در بانک اطلاعات می‌باشد. این تلفن که هم رنگ پوست بدن و مانند دو دگمه کوچک می‌باشد در هنگام تولد به قسمت بالای دو گوش پیوند زده می‌شود و توسط دو مویرگ به مغز متصل می‌‌گردد.

کاربردهای تلفن آینده:
  • تماس آسان با دیگران: کافیست که نام و یا اطلاعاتی در مورد کسی که می‌خواهد با وی تماس بر قرار کند زمزمه کند تا همزمان با برقراری تماس شاهد صدا و تصویر سه بعدی طرف مقابل -در صورت تمایل وی- باشد که توسط امواج در اندازهٔ دلخواه در جلوی او و اگر مایل باشد دیگر همراهانش به نمایش در می‌آید یا در ذهنشان مجسم می‌شود.
  • ارسال اطلاعات: بصورت شبانه روزی در مورد مکان هر شخص و آنچه می‌بیند و می‌شنود و داده های پزشکی مربوط به وی، اطلاعات لازم در جهت کمک و حمایت از او و از جامعه به بانک اطلاعات ارسال می‌شود.
  • دریافت اطلاعات: در هر موردی که اشخاص به اطلاعاتی نیاز پیدا می‌کنند تلفن‌های ‌آینده یاری رسانند. به عنوان نمونه در کار و تحصیل، دوستی، ازدواج، خرید جدید‌ترین و مناسب‌ترین اطلاعات و منابع و برنامه‌ها و تصاویر را در اختیار اشخاص قرار می‌دهند و نیز اطلاعات و موادی را که شخص استفاده می‌کند یا با آن در ارتباط است تجزیه و تحلیل می‌کنند، در راه‌ها راهنمای شخص در انتخاب بهترین مسیر در رسیدن به مقصد می‌باشند‌، هنگامی که جایی می‌رود مثلا سالن غذاخوری و یا با کسانی مواجه می‌شود اطلاعات و سوابق لازم را در بارهٔ غذا و شخص در اختیارش می‌گذارند‌، در هنگام فراغت وی را به دیدن فیلم یا نمایش یا مسابقه ای ورزشی یا شنیدن موسیقی یا آوایی مذهبی یا بوئیدن گلی که دوست دارد و یا تماشای منظره‌ای طبیعی از هر کجای گیتی و یا چت و بازی با دوست یا غریبه‌ای از راه دور و دریافت آخرین اخبار مورد علاقهٔ وی دعوت می‌نمایند.
  • مشاور حقوقی: با توجه به شناختی که از شخص صاحب تلفن در بانک اطلاعات وجود دارد، تلفن هر شخص او را به شرکت در سرمایه گذاری ای یا خریدی که پر سود، با مناسبترین شرکایی که یافت می‌شود و یافتن تسهیلاتی که وجود دارد برای آینده‌ای بهتر دعوت و در امور حقوقی و قضایی راهنمایی می‌کند.
  • کلیدی همه کاره: تلفن هر شخص در کنار اینکه کارت شناسایی جهانی وی محسوب می‌شود درِ خانه یا اداره را برویش می‌گشاید، خودرو و تجهیزات شخصی او را بفرمانش روشن یا باز می‌کند و خرید و فروش نیز، تنها به کمک آن میسر خواهد بود‌.
  • سفارشات: در صورتیکه شخصی میل دارد در بیرون خانه یا محل کارش غذا میل نماید یا اقامت کند، تلفن او ضمن معرفی مناسب‌ترین مکان، ترتیب سفارش جا و غذا را از پیش می‌دهد، همچنین در مورد استفاده از وسایل نقلیهٔ عمومی و هتل‌ها و غیره بصورت خودکار حداکثر راحتی را در دسترسی و سفارش برایش پدید می‌آورد. هر گونه خریدی را انجام می‌دهند با بهترین کیفیت، از مناسب‌ترین مکان و ارزان‌ترین قیمت..
  • مشاور شخصی: تلفن بهترین دوست واقعی (پس از مادر) و همصحبت و مشاور در کار و زندگی هر کسی است، اگر شخصی دنبال دوست یا شریک کار و زندگی می‌گردد، تلفن مناسب ترین گزینه را می‌یابد، همچنین تلفن همواره می‌گردد و برایش کار مناسب تر از آنچه دارد و یا امکان ارتقا در تخصص یا تحصیل را می‌یابد و گوشزد می‌کند.
  • دکتر شخصی: تلفن‌های آینده پیوسته صحت و سلامت بدن اشخاص را زیر نظر دارند، هر گونه بیماری را در اولین مراحل آن شناسایی و خود آنرا مداوا می‌نمایند و یا داروی لازم را سفارش می‌دهند و یا در صورت لزوم شفاگرهای الکترونیکی را بیاری می‌خوانند.
  • مترجم شخصی: تلفن‌های آینده مترجم افراد در تماس با افراد دیگر و یا وسایل الکترونیکی هستند. همچنین فیلم‌ها و ترانه ها و اخبار را با صدای کاملا مشابه با صدای اصلی به هر زبانی که بخواهند برایش دوبله می‌کند.
  • مشاورسیاسی: برای ادارهٔ بهتر جامعه -(و نیز زمین و دیگر سیارات)- با در اختیار قراردادن انواع مشاوره‌ها و قوانین و خبرها و اطلاعات برای صاحب تلفن امکان شرکت در کنفرانس‌ها و انتخابات و قانون گذاری‌ها و عزل و نصب ها و تغییرات و رای گیری‌ها و اظهار عقیده و اعتراضات را بصورت شبانه روزی و از راه دور فراهم می‌سازند.
  • پلیس شخصی: در صورتی که شخصی عملی مغایر قانون انجام دهد و یا سعی کند ارتباط تلفن را با خودش قطع کند تا رسیدن ماموران دچار فلج موقت خواهد شد.
  • کنترل: در آینده تلفن ابزار مهمی است در ادارهٔ جهان یا شهر و محله، رای‌گیری‌ها، کنترل مردم و مقامات، کارمندان و کارگران، اعمال عقیده.
تلفن در آینده نام مناسب‌تری خواهد داشت. شما چه نامی را پیشنهاد می‌کنید؟ تلفن همراه چطور است؟

هیچ نظری موجود نیست: