کلاس سنتی پیشرفته

غم غربت یا درد گذشته در آینده نیز دست از سر بشر بر نخواهد داشت و بسیاری از خانواده‌ها ترجیح خواهند داد تا فرزندانشان در کلاس‌های سنتی پیشرفته درس بخوانند، اما این کلاس‌ها چگونه خواهند بود؟



کلاس‌های سنتی پیشرفته
در آینده، در آغاز سال تحصیلی دانش‌آموزان و دانشجویان از راه دور ثبت می‌کنند، دسته بندی می‌شوند و در زمان تعیین شده از راه دور در کلاس‌ها حاضر می‌شوند.
در این کلاس‌ها در یک سو معلم را داریم و در سوی دیگر پایه‌هایی مجهز به دوربین و بلندگو و میکروفون و صفحه نمایشی که از راه دور با دانش‌اموزان در تماس است.
دانش‌آموزان و دانشجویان در خانه و از طریق موبایل و صفحه نمایش سه بعدی یا عینک‌های مخصوص و از راه دور و در ساعات اداری در کلاس‌ها حاضر می‌شوند، می‌پرسند، در بحث‌ها شرکت می‌کنند و به پرسش‌ها پاسخ می‌گویند.

 ین اختراعات مورد نیاز است

این اختراع مورد نیاز است: کلاس‌ سنتی پیشرفته
به دلیل فواید بسیاری که این نوع کلاس‌ها دارند، همینک به آن نیازمندیم. چندان کاری هم ندارد و تمامی فناوری‌های مورد نیاز به آن نیز در حال حاضر موجود است، فقط نیاز به کمی ترکیب دارد و کمی بیش‌تر همت عالی!

اگر شما مخترع یا مبدع هستید این اختراع مورد نیاز است.

فواید کلاس‌های سنتی پیشرفته
  • صرفه‌جویی در وقت
  • صرفه‌جویی در هزینه رفت و آمد و هزینه‌های جانبی
  • ایمنی محصلان
  • صرفه‌جویی در مکان (می‌توان تمامی کلاس‌های سنتی پیشرفته یک کشور یا حتی چند کشور را در یک مجتمع چند طبقه جای داد، و یا اجازه داد تا در صورتی که آموزگاران مایل باشند کلاس‌ها در محل مسکونی آن‌ها اداره شود)
  • دسترسی آسان‌تر دانش‌آموزان و دانشجویان به کلاس‌ها از هر جایی که زندگی می‌کنند
  • دسترسی همگانی
  • استفاده مجدد (در صورتی که بدلیل بیماری یا مسافرت محصلی نتواند در کلاسی حاضر شود، و یا نیاز دارد تا بار دیگر به آن ساعت درسی رجوع کند، می‌تواند از برنامه ضبط شده آن استفاده کند)
  • و...

کلاس‌های سنتی پیشرفته و خانواده‌ها
یکی از دغدغه‌های همیشگی والدین سلامت فرزندانشان موقع تحصیل است. کلاس‌های سنتی پیشرفته بدلیل عدم نیاز به حضور فیزیکی علم‌آموزان در کلاس‌های درس از حوادث و مشکلات احتمالی در کمین پیشگیری می‌کند، مواردی چون تصادف، زد و خورد، بیماری‌های واگیر، محیط فاسد، اعتیاد به مواد مخدر، فحشا، دوستان ناباب، بدآموزی و دیگر آسیب‌ها.

کلاس‌های سنتی پیشرفته و دولت‌ها
نوجوانان و جوانان وقتی که با هم باشند نیروی بالقوه‌ای هستند که همانگونه که می‌توانند مفید و موثر باشند، خطرآفرین و آشوبگر نیز هستند.

دولت‌های استبدادی که همیشه در هراس از شورش‌های این دسته می‌باشند که بدلیل سن‌شان بسیار نیز بی‌باک هستند، همواره هزینه‌های بسیاری را برای کنترل و سرکوب آنان و عوارض ناشی از سرکوب متحمل می‌شوند.

در کشورهایی که دموکراسی حاکم است نیز تجمعات این دسته می‌تواند بسان آتش‌فشانی خفته هر لحظه فوران کند، و به خودشان و جامعه آسیب رساند.

کلاس‌های سنتی پیشرفته می‌توانند بسیاری از هزینه‌ها  از جمله مواردی که به آن‌ها اشاره شد را کاهش دهند.

تفاوت کلاس‌های سنتی پیشرفته با کلاس‌های مجازی
در کلاس‌های مجازی استاد درس خود را ضبط می‌کند و دانشجویان از طریق اینترنت یا تلویزیون‌های ماهواره‌ای یا سی‌دی و کارت‌های حافظه درس‌ها را مشاهده می‌کنند.

نکته مثبت این کلاس‌ها در این است که دانشجویان در هرجا و هر زمانی که بتوانند یا مایل باشند درس‌ها را مطالعه و مشاهده می‌کنند و به نسبت دانشگاه‌های عادی هم هزینه کمتری را دارد و هم در دسترس‌تر است.

نکته منفی آن نیاز به حضور دانشجویان در جلسات پرسش و پاسخ و امتحانات است و در بعضی رشته‌ها و دروسی که نیاز به کار عملی یا آزمایشگاهی است نمی‌توان از این روش استفاده کرد.

کلاس‌های سنتی پیشرفته اگر چه هزینه بیشتری دارند، نیازی به حضور علم‌آموزان ندارند و می‌توان ترتیبی داد که کلاس‌های را عملی را بدون حضور علم‌آموزان تدریس نمود و از راه دور از آنان امتحان گرفت.
ضمنا این کلاس‌ها منحصر به دانشجویان نمی‌شود , و هدف اصلی آن استفاده دانش‌اموزان مدارس و دبیرستان‌هاست.

کلاس‌های معمولی و کلاس‌های سنتی پیشرفته
 طبیعی است که پژوهشگران کلاس‌های سنتی پیشرفته را زیر نظر می‌گیرند و درباره نقاط قوت و ضعف آن تحقیق و بحث می‌کنند و این والدین و فرزندانشان هستند که در نهایت تصمیم بگیرند که در کدام نوع کلاس حاضر شوند!

***

تصویر از نایجل هاثورن در فیلم مرد ویرانگر Demolition Man محصول 1993

هیچ نظری موجود نیست: