آشغال‌های خوردنی و سبز شدنی

می‌دانیم که بسیاری از اختراعات با نگاه به طبیعت و تقلید از آن ساخته و سپس در روند تکمیل و تکامل از طبیعت پیشی گرفته‌اند.

پرواز چون پرندگان، آرزوی دیروز بشر، امروز در مقابل سرعت و امکانات هواپیما و موشک موضوعی پیش پا افتاده است، اما هنوز در طبیعت اسرار پنهان بسیاری نهفته است که کشف آن‌ها می‌تواند بسیاری از خواسته‌ها و آرزوهای ما را برآورده سازد و مشکلات پیش پا را از جلوی ما بردارد.


زباله و اشغال مشکل بزرگ این قرن
حجم زباله‌ها و آلودگی محیط زیست ناشی از آن‌ها دو مشکلی است که بشر امروزه به هر دری می‌زند تا راهی برای آن بیابد.

پیشنهاد ما نگاه به طبیعت و سرمشق از آن است برای جایگزینی ظروف پلاستیکی با موادی که قابل خوردن یا استفاده‌های دیگری مانند ایجاد کود یا کاغذ سازی یا سبز شدن باشد.

بجای استفاده از بطری‌ها و ظروف پلاستیکی می‌توان ظروف طبیعی همانند پوست میوه‌های گوناگونی چون پرتقال و هندوانه و سیب و موز و نارگیل و غیره ساخت.

این مواد را می‌توان با تغیراتی در طبیعت با کاشت و پرورش بدست آورد و با یک تیر دو نشان زد، یعنی بجای کارخانه‌های زشت و بد هیبتی که در آلودگی محیط زیست نقش دارند، زمین‌های کشاورزی را توسعه داد و به زیبایی و تمیزی زمین‌مان کمک کنیم.

تصور کنید از ظرف ماست پس از خوردن محتویاتش مربا درست کنید، یا برای تهیه کود یا غذای دام آن را بفروشید.

چرا یک گام پیش‌تر نرویم، چرا این ظروف طبیعی را جوری نسازیم که در طعم‌های متفاوت، قابل خوردن نیز باشند.

کمی جلوتر برویم، لباس‌ها را نیز می‌توان از مواد طبیعی ساخت، و مثلا وقتی از پالتویتان دلزده شدید، کمی نمک روی آن بپاشید و آن را بخورید.

باز جلوتر برویم، تصور کنید که ظروف و کیف و کفش و بسیاری از وسایلی که تا دیروز معضلی می‌شدند هنگامی که از سطل زباله سر در‌می‌آوردند، با پاشیدن آب سبز بشوند و گل بدهند!
***
این مطلب بخشی از سلسه مراتب «این اختراعات موردنیاز است» می‌باشد، اگر شما مخترع یا مبدع هستید، آشغال‌های خوردنی مورد نیاز است.

هیچ نظری موجود نیست: