پخش زنده و مستقیم تاریخ در آینده

با توجه به سرعت نور و فاصلۀ بین خورشید و زمین‌، آنچه به عنوان خورشید در معرض دید ما قراردارد‌، تصویری است از خورشید هشت دقیقۀ قبل‌، یعنی اگر به هر دلیل همین الان خورشید خاموش گردد، هشت دقیقۀ بعد زمین در تاریکی فرو می‌رود.
اینک فرض کنید دارای تلسکوپی فوق مدرن و سفینه‌ای با سرعت مافوق نور هستید، هنگامی که سفینه تان را به پرواز در آورید‌، به نسبتی که از زمین فاصله می‌گیرید از طریق تلسکوپتان شاهد تصاویری مربوط گذشته خواهید بود‌، هرچه بیشتر فاصله بگیرید‌، زمان عقب تری را مشاهده خواهید نمود .‌
با توجه به این مطالب شما را دعوت می‌نماییم به تصویری کوچک از آینده :‌
کار روزانه تان را بپایان رسانده اید و تصمیم می‌گیرید در یکی از دکه‌های بین راه چیزی بنوشید‌. ماشین فضایی‌تان را در کنار یکی از این دکه‌های معلق در هوا پارک می‌کنید. قالیچه‌ای قرمز از سوی دکه تا در ماشینتان پهن می‌شود‌. قبل از ورود انگشتتان که کارت بانکی شما نیز محسوب می‌شود وارد محلی مخصوص در دکه می‌نمایید و می‌گویید که مایلید مهمانداری فرانسوی از شما پذیرایی کند‌. در باز می‌شود و مهماندار فرانسوی ورودتان را خوش آمد می‌گوید‌. سفارش چیزی را می‌دهید . کمی گفتگو یا کاری دیگر می‌کنید و سپس به طرف یکی از چند دستگاه موجود در سمت راست می‌روید‌. در روی صفحۀ سه بعدی دستگاه مورد نظرتان نوشته‌ای معلق به چشم می‌خورد: تاریخ را زنده و مستقیم بنگرید‌، مکان و زمان به اختیار شما.
انگشتتان را در قسمت مخصوص فرو می‌کنید و می‌گویید: ساعت هشت صبح روز سوم فرودین سال ۱۳۹۵ تهران، خیابان مهتاب، آپارتمان شمارهٔ ۴۴
روی صفحه شاهد سه نمایش که از زاویۀ بیرون سه پنجره گرفته شده‌اند می‌شوید. یکی از آن سه را انتخاب می‌کنید‌. تصویر بزرگ می‌شود.
خودتان را می‌بینید در پنج سالگی‌، در بغل پدرتان می‌خندید‌، صدای مادرتان از اتاق کناری می‌آید که ...

هیچ نظری موجود نیست: