خودروهای آینده چگونه خواهند بود؟


خودرو
در آینده‌ای نزدیک خودروها واقعا خودرو خواهند بود، بدین معنا که دیگر نیازی به راننده وجود نخواهد داشت.


امروزه خودروهایی تولید شده‌اند که می‌توانند بدون نیاز به راننده پارک کنند و مکان جغرافیایی خودرو و فاصله خودرو با دیگران را تشخیص دهند، اما خودروهای آینده نه از داخل خورو که بیرون از آن کنترل و به اصطلاح رانندگی می‌شوند، و نیازی به موتور ندارند!

صندلی‌ها
خودروهای آینده بسیار سبک و کم وزن خواهند بود. بدنه و صندلی‌ها از الیاف و پارچه‌های قابل باد شدن ساخته خواهد شد و در هنگامی که به خودرویی نیازی نباشد با فشار یک دکمه هوای درون بدنه و صندلی‌ها خالی شده و خودرو به اندازه یک کوله پشتی کوچک در می‌آید.

وقتی نیاز به راننده نباشد، صندلی‌های یک خودرو چهار نفره بجای پشت‌سر هم بودن در دو طرف کناری یا روبروی هم قرار خواهند گرفت یا می‌توان ترتیبی داد که بجای صندلی تخت‌خواب در خودروها کار گذاشته شود یا میز و صندلی کار.

هدایت
آن چیزی که بدیهی است این است که عبور و مرور در شهرها توسط یک کامپیوتر مرکزی متصل به ماهواره کنترل می‌شود، بدین معنا که شما از طریق موبایل‌تان مسیر خود را اعلام می‌کند، کامپیوتر مرکزی بر اساس درخواست‌ها خودروها را در کوتاه‌ترین مسیر و زمان به مقصد هدایت می‌کنند.

کسانی که نیاز به تاکسی دارند نیز از همین طریق و در اسرع وقت خودروی مورد نیاز خود را در دسترس خواهند داشت.

ایمنی
از آنجایی که تمامی خودروها و خیابان‌ها توسط کامپیوتر مرکزی کنترل می‌شود، سرعت و مسیر و توقف‌ها و حرکت‌ها بطور دقیق و کامل کنترل و هدایت می‌شود و هیچگونه برخورد فیزیکی بین خودروها یا خودروها با افراد و اشیا پیش نخواهد آمد.

نیروی محرکه
خودروهای سبک آینده احتمالا به دو روش حرکت می‌کنند، یا بر اساس خطوط و میدان‌های نیروی کار گذاشته شده روی زمین یا بوسیله امواج هدایت شونده از طریق ماهواره‌های ویژه‌ای که به همین خاطر کار گذاشته شده‌اند.

چه چیزی وجود نخواهد داشت؟
آینه، بوق، دود، ترافیک، زخمی، معلول، کشته!



هیچ نظری موجود نیست: