راهی برای نجات بشر در آینده

زاد و ولد و افزایش جمعیت، تباهی محیط زیست، کمبود آب و غذا، و بسیاری از مشکلات دیگر سبب می‌شوند تا آینده درخشانی روی کره زمین در انتظار بشر وجود نداشته باشد، مگر اینکه تغییری رخ دهد.

برخی به فکر زندگی زیر اقیانوس‌ها هستند، برخی چاره را در سفر به فضا و یافتن سیارات مشابه زمین می‌دانند، برخی هم منتظر جنگ و بلایای طبیعی و برخورد شهاب سنگ‌ها با زمین هستند تا در نتیجه آن توازنی میان باقیمانده بشر و محیط زندگی و مواد مورد نیاز ایجاد شود.

اما راه دیگری هم هست، و آن کوچک کردن بشر است!

تصور کنید متوسط قد انسان بشود ۵ سانتی‌متر، در این صورت بشر برای زندگی به فضا و غذای بسیار کمتری نیاز خواهد داشت، اینطور نیست؟

حال فرض کنید متوسط قد انسان ۵ میلی‌متر یا یک دهم یا یک صدم آن شود، این به معنای امکانات بسیار بسیار بیشتر خواهد بود!

مشکلات
اگر بشر بخواهد کوچک شود، مشکل بزرگ سر راه او کوچک شدنش نخواهد بود، او غیرممکن‌های بسیاری را ممکن کرده است، اما باید پیش از آنکه کوچک شدن را همگانی کند چند پرسش را پاسخ دهد:
آیا کوچک شدنش مشکلی را برای زندگی در همین آب و هوا بوجود نمی‌آورد؟

آیا موجودات میکروسکوپی برایش خطرناک نخواهند بود؟

در صورت مثبت بودن پاسخ‌ها، می‌توان محیط‌های ویژه برای زندگی «ریز بشر»ها ساخت و مراقبت از این محیط‌ها را بر عهده روبات‌ها قرار داد.

اما مشکل بزرگتری‌ هم می‌تواند سرراه قرار بگیرد، انسان‌هایی که نخواهند ریز شوند یا در مقابل ریز شدن مقاوم باشند، یا پس از ریز شدن بدلایل ناشناخته برگردند به قد و قامت قبلی‌شان، و بخواهند که برای ریزانسان‌ها مشکل آفرین شوند!

راه دیگر؟!
شاید ریز شدن بهترین کار نباشد، اما چه کار دیگری می‌شود انجام داد؟

شاید با شناخت بیشتر دیگر جانداران بتوان تغییرات ژنتیکی مفیدی روی نسل بشر انجام داد، مثلا از سرعت حرکت کاست و نیاز به غذا و آب و آفتاب و اکسیژن را کاهش داد و در مقابل آلودگی‌ها ایمن شد!

هیچ نظری موجود نیست: