سینما در آینده

پیش گفتار: تئاتر و انواع نمایش زنده تا پیش از گسترش روبات‌های انسان‌نمای متفکر به حیات خود ادامه خواهند داد. راز حیات آنها را در دو واژهٔ سادگی و اندیشه باید یافت، اما سینما آیندهٔ متفاوتی را پیش رو دارد.

مقدمه: سالهای سال پیش، پیش بینی شد که در آینده، در سالن‌های سینما، تماشاگران با استفاده از کنترل‌های دستی نصب شده روی صندلی‌ها این امکان را خواهند داشت تا با اکثریت آرای خودشان، قسمت‌هایی از داستان فیلم را عوض کنند، مثلا تعیین کنند قهرمان داستان کشته شود یا ازدواج کند.
اگر برای هر تغییر در داستان فیلم، فقط چهار گزینه در اختیار تماشاگران گذاشته شود، برای اولین مرحلهٔ تصمیم گیری باید سه ادامهٔ مختلف اضافی ساخته شود، برای دومین مرحله باید شانزده ادامهٔ متفاوت ساخت، و اگر تماشاگران فقط سه بار امکان داشته باشند تا در رای گیری شرکت داده شوند، برای مرحلهٔ سوم، به شصت و چهار پایان متفاوت نیاز خواهد بود.
جدا از اینکه، هزینهٔ این نوع فیلمسازی بسیار بالا خواهد بود، حوصلهٔ تماشاگران هم در مراحل مختلف و پیاپی رای گیری سر خواهد رفت و از همه مهمتر سیاست سینمای هالیوود، در راحت‌الحلقوم بودن فیلمهاست و نباید تماشاگران را به این زحمت انداخت که فکر کنند و سرنوشت داستان را تعیین کنند. شاید از همین روست که این پیش بینی تا کنون بوقوع نپیوسته است.

آیندهٔ سینما: آنچه ما برای آیندهٔ سینما پیش بینی می‌کنیم چیزی متفاوت از امروز است.
سینما در آینده یک صندلی است. این صندلی‌ـ‌ سینماها را در هر جایی خواهید یافت. در پارک و جنگل، در خیابان و بیابان، در خودرو، در اتاق خواب و حتی در توالت.
پس از نشستن روی صندلی‌های راحت این نوع سینما، کافیست چشمتان را ببندید.  ارتباط شما با واحد جهانی سینما برقرار خواهد شد. زبان پیشفرض زبان مادری‌تان خواهد بود، اما شما می‌توانید آن را تغییر دهید. تمامی تغییرات به سادگی و با اندیشیدن انجام می‌گیرد. شما می‌توانید بجز انتخاب فیلم اورجینال مورد علاقه‌تان، سبک و مدت فیلمی مشابه را تعیین کنید،  بازیگران فیلم و نقششان را انتخاب کنید یا اگر مایل بودید خودتان، دوستانتان، بقال محل، خویش و قوم یا حتی وزیر و رئیس جمهور یا هر چهرهٔ دیگری، بازیگر فیلم باشند.
 پیشتر گفتیم که در آینده،  پزشکان نقشی در طبابت ندارند، و بر این سخن باید افزود که بازیگران نیز باید از امروز در پی یافتن شغل دیگری باشند. فیلمها با بازیگران دیجیتالی کاملا مشابه با طبیعت و با استفاده از نرم افزارهای سینمایی و سوپر کامپیوترهای مدرن ساخته خواهند شد. هر فیلمنامه به فیلمی سه بعدی با جلوه‌های نمایشی زیبا و حیرت آور و کاملا مشابه و مطابق با واقعیت تبدیل خواهد شد، با این امکان که به‌درخواست تک تک تماشاگران بازیگران و محیط و روند داستان تغییر می‌کند.
با برخواستن از صندلی سینما، هزینه تولید از کارت اعتباری‌تان کم خواهد شد.

پانوشت: در آینده فیلمسازی بسیار آسان خواهد بود، پیش نیاز آن اندکی ذوق و علاقه است و کمی خرد و اندیشه.
علاقمندان به فیلمسازی حتی می‌توانند با کمک نرم افزارهای سینمایی و سوپر کامپیوترهای آن دوره که کوچکتر از ام پی فورهای این دوره خواهند بود، با چند کلیک، فیلم‌های قدیمی و سیاه و سفید و صامت را به فیلمهای سه بعدی، با آخرین کیفیت، و با صداهای کاملا مشابه با صدای بازیگران اصلی تبدیل کنند. همچنین قادر خواهند بود تا زاویهٔ دوربین را تغییر دهند و نیز با همان بازیگران و در همان صحنه‌ها فیلمی جدید بیافرینند. 

هیچ نظری موجود نیست: