فرصت دوباره

این ظلمی فاحش است!
 هر روز بر معلومات و تجربیات ما افزوده می‌شود. اما وقتی به عقب می‌نگریم و به گذشته فکر می‌کنیم، حتی اگر از آن دسته انسان‌های فهمیده و نابغه باشیم درمی‌یابیم که می‌شد کاری را در گذشته بهتر انجام داد یا سخنی را اندیشمندانه تر به زبان آورد.

برای بقیه، گذشته سراسر از خطا و ندانم کاری است، ما وقتی به دانش و تجربهٔ لازم برای درست انجام دادن کاری یا گرفتن تصمیمی دست می‌یابیم که بسیار دیر شده است. این ظلمی فاحش است. این تنها ظلم به یک فرد نیست، این ظلم به بشریت است، ظلم به هستی، ظلم به آینده و حال و گذشته.

یقینا داشتن تجربهٔ امروز در دیروز می‌توانست جهان بهتری را برای ما به ارمغان آورد.

راهکار چیست؟
 در آیندهٔ نزدیک بشر موفق خواهد شد تا بیماری پیری را نابود سازد. انسان‌ها در جوانی جاودان خواهند توانست با استفاده از تجربیاتشان گام‌های بعدی را موفق‌تر بردارند، اما این پیشرفت، مانع از خطا کردن در زمان حالشان نخواهد شد.

 فرصت دوباره وقتی بدست می‌آید که با خرد و تجربهٔ امروز در گذشته زندگی کنیم.

در آینده به کمک بانک اطلاعات و سوپر کامپیوترها و شناخت تقریبا کامل از خصوصیات افراد و پیرامونش می‌توان در ذهن هر فرد دنیایی مجازی را مجسم کرد شبیه به آینده. این فرصتی است برای زندگی مجدد و خطا کردن بی‌خطر در دنیایی مجازی-دنیایی که با توجه به اطلاعات و تجزیه و تحلیل‌های مداوم مدلی کاملا شبیه به آنچه خواهد بود که برای هر فرد رخ خواهد داد.

افراد با تجربیات بدست آمده از این دنیای مجازی، با مطالعه و تحقیق و کنترل ذهن و روان، گام‌های مناسب‌تری را در دنیای واقعی برخواهند داشت.

هیچ نظری موجود نیست: