آشپز هوشمند

یکی از مشکلات عصر ما آشپزی است. وقتی زنان دوشادوش مردان کار یا تحصیل می‌کنند، دیگر کمتر کسی وقت یا رغبت دارد تا آشپزی کند. راه حل مناسب پند و اندرز دادن نیست، راه مناسب آشپز هوشمند است.
آشپز هوشمند چیست؟
آشپز هوشمند دستگاهی است که با انرژی خورشیدی کار می‌کند. از بیرون جعبه ایست عایق بندی شده  دارای کشوهای متعدد، و از داخل تلفیقی است از کامپیوتر و اجاق گاز و یخچال فریزر.
دارندگان آشپز هوشمند هر هفته یا ماه  دکمهٔ انبار این دستگاه را فشار می‌دهند تا فهرستی از مواد مورد نیاز مثل گوشت و لبنیات و ادویه و حبوبات و میوه و سبزی پرینت گرفته و تحویل‌شان شود. آنها این مواد را خریداری کرده و درون جایگاه‌های تعبیه شده در آشپز هوشمند قرار می‌دهند.
کار تمام است، سپس هر موقع که افراد گرسنه شوند، کافیست نوع و تعداد غذا را تایپ می‌کنند تا آشپز هوشمند در اسرع وقت تهیه و در اختیارشان بگذارد.
کار آشپز هوشمند منحصر به پخت و پز بهداشتی غذاها نمی‌شود، این دستگاه در کنار هر ظرف غذا میزان کالری و فواید و مضرات غذاها را متذکر می‌شود.
 بیماران یا افرادی که رژیم خاصی را دنبال می‌کنند می‌توانند قد و وزن و اطلاعات پزشکی و نوع بیماری خود را در حافظهٔ آشپز هوشمند وارد نمایند تا خوراک ویژه و مناسب برایشان تهیه و سرو شود.
در آینده، آشپز هوشمند نه فقط در خیابان‌ها و شرکت‌ها و بانک‌ها و فروشگاه‌ها و مدارس آمادهٔ خدمت هستند، بلکه در رستوران‌ها نیز جای آشپزخانه‌های کثیف را خواهند گرفت.
آشپزهای هوشمند عمومی، از یک طرف، ارتباطی دایم به وزارت بهداشت دارند و بطور خودکار کیفیت کار و موادشان بررسی می‌شود و از طرف دیگر، مصرف کنندگان می‌توانند نوع و کیفیت و تاریخ مواد را ملاحظه کنند.
در مدل‌های پیشرفته کافیست که افراد اثر انگشت خود را وارد کنند، تا این آشپز هوشمند غذایی باب میلشان تهیه نماید.
اگر شما مخترع یا مبدع هستید این اختراع مورد نیاز است.

هیچ نظری موجود نیست: