تلویزیون در آینده - ۲

بنظر شما در آینده دور یا نزدیک شاهد چه تغییراتی در تلویزیون های خانگی خواهیم بود و از سوی دیگر شما از این جعبه چهارگوش چه انتظار بیشتری دارید؟
اولین پاسخ سه بعدی شدن است و دومین پاسخ هرچه ظریفتر شدن آنست تا جایی که بتوان مثل کاغذ روزنامه آن را تا یا لوله کرد. این کوچک شدن آنقدر ادامه می‌یابد که روزی تلویزیون، صفحه نمایش خود را از دست خواهد داد و تلفن شخصی و همراه شما این امکان را خواهد داشت تا برنامه های تلویزیونی را بصورت سه بعدی در برابرتان یا در تصورتان ظاهر سازد. آن روز فیلمها را نه فقط مشاهده خواهید کرد بلکه سرمای برف و گرمای آتش درون صحنه ها را حس خواهید کرد و بوی بازیگران و گل و گلوله را استشمام.
در مورد برنامه های زنده قادر به تماس مستقیم و اعمال نظر خواهید بود و در صورت تمایل دیگران شما را خواهند دید و شما دیگران را.
شما با استفاده از میلیونها کانال تلویزیونی قادر خواهید بود مقامات دولتی و مدیران و کارمندان را بیست و چهارساعته زیر نظر بگیرید، از آنها انتقاد کنید یا به پرسش و پاسخی متقابل بپردازید. این جزء شرایط کاری آنهاست: خدمت و پاسخگویی.
همچنین با استفاده از میلیونها کانال تلویزیونی و مترجم های آنلاین قادر خواهید با شخصیت های معروف تماس دیداری کنید و نیز با استفاده از هزاران ماهواره و میلیون های دوربین خودکار به نظاره مستقیم و زندهٔ گوشه و کنار دنیا و جنگل و کوهستان و زیر دریا و آسمان پرستاره بنشینید. از موزه ها وگالری ها و جاهای دیدنی کشورهای دور و نزیک و نیز خویش و قومتان بازدید به عمل آورید. از راه دور خانه و اداره و کارگاه و محل کار و خیابان و باغ و مزرعه و کودک و همسر و خویشان و کارکنان و بیماران و شاگردان خود را زیر نظر بگیرید و هزاران امکان دیگر.
 تلویزیون و رادیو و کامپیوتر و  اینترنت و تلفن راهی جز این ندارند که در پایان به دستگاهی واحد تبدیل شوند. در آن روز کسی تنها نیست. همگان در تماس با همگانند یا زیر نظر. مدیریت واحد، زمین و کرات تابعه را با استفاده از تلفن همراه اداره خواهد کرد. اداره ای از بالا به پایین و برعکس.
این روز شاید فردا باشد، شاید روز بعد.
...

تلویزیون در آیندهٔ نزدیک ۱

هیچ نظری موجود نیست: